Wednesday, November 3, 2010

keluar dari hospital tanpa ubat!!!

semalam aku g hosptal....nsb baik Aus(Nakata) tlong hntrkan ke PPUM...n thank kat bro yg drive tuh(kawn Nakata).....to abie..trima ksih kerana sudi temankan ....mula2 aku pegi....aku ke kaunter..aku ckp aku nak check darah( nak taw darah jenis apa)..then dia ckp yg tuh kne ke bahagian lain..ok fine..bila aku ckp perlukan ubat alergic..so dia nak tgok bukti alergic aku tuh..mne nak nmpak..da hilang da kesan elergic tuh...but still rse gatal elergic tuh lagi.....
dia pon ckp disebbkan aku bkn kes kecemasan so kne tggu 2-3 jam...fine...tapi ade kisah yg lagi kesian..
pasangan suami isteri...baby diorg terjatuh....wife nyer risau sbb lambt sgt proses daftar....aku pon bengang gak..knp lambat sgt nak wat pendaftaran..kan itu wad kecemasan...kecian..nak tgu baby tuh muntah darah dlu ke.......da la staf hosptal tuh mcm2 tye..nak taip nama pon lembab......mmg lama giler la aku tgok.....wife dia da nak nangis..aku tgok baby tu pon...mcm sedar tak sedar jer....(aku lak yg risau) ...pastu aku tgok abie pon nmpk pent sbb dari seremban trus temankan aku...nsb naik aus tak tggu....coz dia nak blik seremban so aku ambik keputusan tuk keluar aje..tnpa membuat apa2...n tanpa mengambil ubat tuh....so kesimpulanyer..hosp tuh aku bagi slogan pada mereka...."Bayaran didahulukan, pesakit dikemudiankan"......the end...

No comments: