Friday, February 11, 2011

keriangan yang 'MENYUSAHKAN'!!!

story nyer cam nih...group palapes aku akan adakan hepi hours pada ari sbtu nih...tapi aku tak pegi pon!! penat la coz ari jumaat aku bz...lagipon ari sbtu aku de hal yang perlu diuruskan...bayangkanlah...kata nak hepi sma2...tapi aku rse mcm dah ikut lawatan sambil belajar bdk2 sekolah....tdi aku tgok senarai yg diorg kne bawa,pakai..semue di tetapkan!! fuhh nsib baik aku tak dpt join...wlaupun tak pergi aku tetap kene bayar duit RM25...yang tuh kira.----> 'bagi secara kurang rela' hahahah.....
           
 tentatif programme
0815:kumpul kat kolej masing2
unit pengangkutan akan ambil kereta sewa
0830:seorang wakil akan ambil setiap org di kolej masing2
0845:semua berkumpul di kk7
0900:briefing,susun barang,susun anggota naik kereta
0930:bergerak ke destinasi
1030:jangkaan tiba ke destinasi
angkat barang,dan persiapan tempat dan diri
pentadbiran sendiri (suka ati korang)
(dalam masa yg sama,ada yang akan bertugas,bergilir-gilir bakar ayam)
1345:solat zohor
1415:makan tengah hari
ucapan drpd staf fadri n staf azman
jalinan ukhwah (bincng permasalahan)
pentadbiran sendiri(happy2,ambil gambar)
1700: solat asar
1730: briefing (ambil strength)
kemas barang dan peralatan
1830: bergerak ke destinasi seterusnya
1930: sampai di masjid utk solat magrib
solat maghrib berjemaah
2000: rehatkan diri
pentadbiran sendiri
usrah,tazkirah dll
2045: solat isyak berjemaah
2115: kumpul di kenderaan masing2
2130: bergerak ke i-city
2200: dijangka sampai di i-city
pentadbiran sendiri-happy2,jangan sampai ilang,make sure nak gi mana2,
ade teman.
makan minum di restoran (tanggungan sendiri)
2330: berkumpul dan persiapan untuk balik-terus bergerak pulang
0000: dijangka sampai UM
terus hantar ke kolej masing2

*BARANG2 YANG PERLU DIBAWA

1.Baju annual camp (untuk ke i-city)
2.Pakaian spare (selepas mandi)
3.Payung (kalau perlu-sediakan payung sebelum hujan)
4.sudu garfu
5.satu botol besar air masak(1.5L)-semua WAJIB bawa(untuk buat air nanti)
6.selipar jepun (kalau perlu)
7.telekung sembahyang(perempuan shj)
8.makanan ringan kalau nak bawa- sharing is caring..hihi..
9.tuala
10.pakaian dalam masing2
11.tudung spare (perempuan sahaja)
12.plastik atau beg untuk letak barangan basah korang

PAKAIAN SEMASA PERGI
bebas tetapi menutup aurat dan sesuai digunakan terus untuk mandi (xyah susah2 tukar)




                                                         
      disebabkan perkara macam nih la yang wat aku mls nak ikut mne2 aktiviti secara berkumpulan nih..tambah plak klu diorg wat2 undg2 yang tak masuk akal....arghhh fed up la..mcm terikat dengan hari latihan plak.....kira streng la...knp mesti wat semua tuh?? bknnyer nak wat rowcal...bnde2 cam tuh wat menyakitkan hati dan memenatkan bdn ag ada la..klu pent sebab tuk gembira xpela...da pon nmenyer 'hepi hours'  ni tak...tgok la senarai tuh....AKU TAK SUKER!!!

p/s: sori ek kawn2 intake 32...sy tak suker pengurusan korang tuk hepi hours ini!!!!

No comments: